Comunicat de la Reial Federació Espanyola de Futbol en relació a l'alerta generada pel coronavirus

Comunicat Reial Federació Espanyola de Futbol

La RFEF posa en coneixement dels mitjans de comunicació que ha enviat una circular a les Federacions Territorials on els trasllada que, a la vista de l'evolució de la situació generada per la transmissió de l'COVID-19, el Consell Superior d'Esports ha informat de l'adopció per part de Govern d'Espanya d'un conjunt de mesures preventives entre les que es troben la celebració de totes les competicions i esdeveniments esportius, professionals i no professionals, d'àmbit estatal i internacional a porta tancada.

Per tot això, s'ha reunit amb caràcter d'urgència la Comissió de Seguiment creada a aquest efecte per la RFEF per tal d'adoptar les decisions pertinents sempre sota la coordinació i supervisió de les autoritats esportives i sanitàries.

Davant d'aquesta situació, la RFEF ha comunicat a totes les Federacions Territorials de Futbol que, d'acord amb les directrius que s'han dictat pel Govern sobre el particular, es proposarà a la Comissió Delegada de l'Assemblea de la RFEF, que es reuneix al dia de demà amb caràcter urgent, tot un conjunt de mesures entre les quals s'inclouen:

– Que tots els partits de les Competicions de Futbol i Futbol Sala d'Àmbit Estatal a les categories absolutes i juvenils es disputin a porta tancada a partir de la decisió que s'adopti demà.

– Que tots els partits de les Competicions de Futbol i Futbol Sala d'Àmbit Estatal a totes les disciplines i en les categories inferiors quedin suspeses a partir de demà fins a nova data i fins que les autoritats sanitàries ens habilitin per poder seguir disputant partits.

– Que en tots els partits de les Competicions de Futbol i Futbol Sala d'Àmbit Autonòmic en totes les disciplines i en totes les categories es recomana a les Federacions Territorials que adoptin la decisió que considerin més oportuna, en funció de les circumstàncies en cada territori, i sempre i en tot cas, de comú acord amb les autoritats sanitàries i esportives de cada comunitat autònoma. No obstant això, la RFEF aconsella la suspensió de tots els partits fins que les autoritats competents considerin que resulta viable.

Aquestes decisions estaran subjectes als canvis que se'ns aconsellin en cada moment des de les autoritats sanitàries i esportives.

Al mateix temps, des de la RFEF hem comunicat que, d'acord amb l'article 214 de el Reglament General de la RFEF, anem a sotmetre a consideració dels clubs finalistes de la Copa d'S.M. el Rei i de la Reina, per a la seva aprovació en una propera reunió de la Comissió Delegada de la RFEF del dia 25 de març, un canvi de dates si no pogués disputar a porta oberta a la data inicialment prevista.

En relació amb el partit amistós que ha de disputar la Selecció Espanyola de Futbol contra la selecció d'Alemanya el proper dia 26 de març a l'Estadi Metropolità de Madrid, s'informarà el proper divendres.

DEIXA UNA RESPOSTA

Si us plau introdueix els teus comentaris
Per favor, introdueix el teu nom aquí